Pentru a încetini răspândirea coronavirusului COVID-19, școlile, grădinițele și universitățile au fost închise și au anunțat că orele se mută online. Acest lucru a împins profesorii să lucreze într-un format pentru care pot avea o pregătire mică sau inexistentă.

Stachowiak este gazda unui podcast numit „Teaching in Higher Ed” și este decanul Facultății de Pedagogie la Universitatea Vanguard din sudul Californiei. 

Câteva sfaturi oferite de doamna Stachowiak acelora aflați la început de drum în predarea online:

Cel mai simplu mod de a adopta predarea online este trecerea la o platformă de video conferințe

Stachowiak spune că vorbind în fața  camerei web în loc să fii în fața unei clase în persoană nu este cea mai bună modalitate de a preda online, dar este cea mai simplă modalitate de a face schimbarea. În aceste condiții, este mai bine decât nimic.

Aș prefera să faci asta pentru studenții tăi, decât să anulezi toate cursurile.

Așadar, primul pas este să alegeți un instrument de conferință web, adaugă ea, precum Zoom, Skype sau Google Hangouts.

Gândiți pragmatic

Dacă este greu să păstrezii atenția elevilor când ești în același spațiu cu ei, este și mai greu online, spune Stachowiak: „Vei dori să te gândești la scurtarea acestei experiențe. Mediul online tinde să ofere experiențe mai scurte și mai compacte, și să lase timp pentru alte lucruri care pot fi făcute într-un mod mai antrenant decât să stai și să asculți.”

Asigurați-vă că înregistrați cursurile online pentru cei care nu pot fi prezenți

Deoarece nu toți elevii vor reuși să se conecteze și pentru că este foarte ușor de făcut, apăsați butonul de înregistrare pe orice instrument pe care îl utilizați pentru a oferi clase la distanță. Apoi, faceți un obicei din a transmite înregistrarea către elevi imediat ce s-a terminat cursul, așa vă asigurați că nu uitați.

Pe de altă parte, nu puneți doar un fișier video de mari dimensiuni pe Dropbox, care poate dura mult timp să fie descărcat de elevi. Cel mai simplu este să încărcați fișierul video pe YouTube și apoi să trimiteți link-ul tuturor elevilor.

Lumina este cheia și nu uita de contactul vizual (virtual)

Când stai în fața unei clase online, asigură-te că nu stai în umbră. „Aranjează camera web și sursa de lumină din cameră ca ele să fie în fața ta, astfel încât lumina să strălucească pe față”, spune Stachowiak.

„Ar trebui să vă conectați din timp pentru a vă putea privi și a vă întreba de unde vine lumina? Este poziționarea potrivită pentru camera respectivă? Și celălalt lucru la care trebuie să vă gândiți este că puteți simula contactul vizual uitându-vă la camera web care pentru mulți dintre noi stă în partea superioară a monitorului – așezați-vă notițele în partea de sus a ecranului, astfel încât să priviți mai mult spre camera web.“

Folosiți sondajele/chestionarele pentru a menține studenții implicați

Există multe instrumente disponibile pentru a adresa întrebări elevilor de la distanță. Puteți cere elevilor să răspundă la o întrebare/exercițiu în chat-ul inclus în majoritatea platformelor de conferințe video. Stachowiak sugerează includerea a cel puțin trei sondaje sau oportunități de interacțiune în timpul fiecărei sesiuni online.

 

Acest site foloseste cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close